Julmarknader 2014

Här planerar jag för fullt inför julens alla julmarknader och vilka jag vill gå på.
 
Jul på Tjolöholm
14-16 & 19-23 november
 
 
 
Jul på Liseberg
14-16, 21-23, 28-30 november
3-7, 9-14, 16-21, 22-23 december, samt mellandagarna 26-30/12!
 
 
 
Dessa två är givna på varje år, men iår vill jag besöka lite nytt som till exempel:
 
Julmarknad i kronhuset
Göteborgs äldsta julmarknad som jag velat gå till i flera år men som inte blivit av ännu.
Från 1:a till 3:e advent
 
Julmarknad på remfabriken
Har inte något datum än tyvärr, men det kommer så fort jag hittat det.
 
Utöver dessa har jag även stora planer på helt nya marknader för min del. Jag är så förväntansfull! Men jag väntar nog lite med att avslöja tills det verkligen är bokat.
 
5 kommentarer publicerat i Julmarknader
Taggar: Jul på Liseberg, Jul på Tjolöholms slott, Kronhuset, julmarknad, julmarknader 2014, remfabriken
#1 - - Annie:

Jag är riktigt avundsjuk på er som kan gå på Lisebergs julmarknad - den verkar så mysig!! I år ska jag försöka ta mig ner till Julmarknaden i Gamla Stan i Stockholm i alla fall.

Svar: Men vad mysigt med marknad i gamla stan! Det lär ju vara helt underbart! Dit får jag åka nån dag :)
Julkulan

#2 - - johanna:

Åh jag skulle verkligen vilja åka till liseberg på julen, har aldrig gjort det :(

Svar: Ja, det är verkligen mysigt! Alla ljus och så kan man åka skridskor och se renar eller värma sig vid en brasa och äta lite gott! Mysigt!
Julkulan

#3 - - Victorias Jul:

Kul med julmarknader. Tyvärr är det inte så många här i norr men jag hoppas på att kunna besöka en i alla fall.

#4 - - Victorias Jul:

Kul med julmarknader. Tyvärr är det inte så många här i norr men jag hoppas på att kunna besöka en i alla fall.

Svar: Vad synd, men ni har ju å andra sidan mer snö och det slår ju marknaderna :)
Julkulan

#5 - - Svensk Jul:

Lisebergsjulmarknad besöker jag flera gånger är så mysig ;-)
Kronhusbodarna brukar jag också besöka.
Remfabriken blev jag nyfiken på kanske man ska besöka i år.
Tjöloholm har jag tänkt besöka flera år men har liksom inte blivit av ännu, men vem vet kanske i år.
Haga julmarknad är en som jag brukar besöka i GBG också.

Svar: Jag kan verkligen rekommendera Tjolöholm! Helt klart favorit! Haga har jag inte varit på, så tack för tipset! :)
Julkulan