Någon frivillig?

Jag skulle behöva lite hjälp av nån snäll människa! (Tänk på att det snart är jul och tomtenissarna ser allt...) Jag har skrivit en julberättelse och jag skulle behöva lite feed-back. Alltså om någon ville läsa och ge mig lite konstruktiv kritik.
 
Berättelsen handlar om en liten stadstomte som bor i Göteborg men som drömmer om att få komma ut på landet och bli en äkta gårdstomte, som hjälper till i ladan och får en stor skål gröt på julafton. På hans resa till en gård möter han allt från troll, älgar, skogsvrået och en hel del andra vresiga gårdstomtar. Här kommer ett litet utdrag:
 
"Jag klarade mig!" Thure andas ut. "Jag klarade mig ut ur skogen! Utan att bli uppäten!" Thure gör en liten segerdans för sig själv, tills han inser att ingen ville äta upp honom. "Varför inte det?" undrar han lite stött. "Är jag inte tillräckligt rund och go?" han tittar på sin mage och försöker blåsa ut den. "Den är ju jättefin! Både rund och go!"
 
 
 
Så, finns det någon vänlig själ som är intresserad av att läsa hela berättelsen och hjälpa mig?
 
#1 - - sara felixsson :

UPPREPNING ……….TABORT DET SISTA ….RUND OCH GO ……LÅTER INTE ROLIGT …..BLI INTE LEDSEN

Svar: Tack för tipset :)
Julkulan

#2 - - Matilda:

Jag gör det gärna. Älskar att läsa julberättelser och av det lilla jag läst verkar den jättemysig :)

Svar: Åå tack så mycket! :) Jag mailar dig!
Julkulan

#3 - - johanna:

Den låter jättemysig :) Jag kan också läsa om du vill :)

Svar: Jaa jättegärna! :) Jag mailar dig!
Julkulan

#4 - - Charlie CS - Kulturtant som älskar cramar:

Jag med!