Geisha kakor

Inte så juligt men gott ändå!

Ingredienser
1 ägg
20 st geisha
2 dl mjöl
1, 5 tsk bakpulver
Lite salt

Fyllning
12 geisha

1. Sätt ugnen på 175
2. Smält geishan
3. Knäck ett ägg i en bunke
4. Blanda ner den smälta geisha
5. Blanda mjöl, bakpulver och ev lite salt
6. Rör ner i bunken med chokladen och arbeta ihop till en deg
7. Rulla 12 st bollar och sätt på bakplåtspapper på en plåt
8. Tryck i en geisha i varje boll och täck
9. Gör gaffelmönster i ett kors på bollen
10. Grädda i 10-15 min
11. Ät när det inte svalnat helt.. mmmmm

Receptet hittade jag på fixasjalv.se.

#1 - - Jul i fjällen:

Låter ju jättegott!! Förstår mig inte riktigt på bilderna bara ;) På sista bilden är de ju mycket ljusare, är det så de ser ut när de varit i ugnen o de andra bilderna är innan ugnen, eller?

Svar: Ja dom var mörkare innan dom gräddades av nån anledning.. men som sagt dom är som godast innan dom svalnat! Då är det flytande av geishan på insidan.. mmmm 😊
Julkulan

#2 - - Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

mumms