När ska man fira halloween egentligen?

Visst är det förvirrande när man egentligen ska fira denna högtid? Det brukar ju bli någon gång under höstlovet helt enkelt. Men för att förtydliga så är det den 31 oktober som halloween infaller. Och så är det varje år. Jag själv brukar fira på eget vis. Det börjar redan slutet av september då Öland har sin skördefest. Då börjar jag ta fram pumpor och dekorera. Tiden efter det så pysslar jag lite och kanske ser nån läskig film eller läser en läskig bok. Sen kommer höstlovsveckan och då brukar jag gå all-in med kanske en fest och att skära ut pumpa och sånt där. Sen är det ju alla helgons dag och då ska man gå till kyrkogården och tända ett ljus. Så gör jag, hur gör ni?

#1 - - Fröken Rödlök:

I USA är väl Halloween den 31 oktober men då det infaller mitt i veckorna brukar väl helgen innan alla helgona vara halloween.
Jag bryr mig egentligen inte om det för jag tycker det bara är en fånig "högtid" och firar inte.
Att sätta ut en pumpa och dekorera är fint, men tycker det mer tillhör att det är höst.
Så, jag är mer av den sorten att jag skiter i halloween och allt vad det innebär och hedrar enbart de döda på alla helgona :)
Tur vi är olika =)