Från lampa till lykta - DIY

När vi köpte huset vi bor i så ingick allt som var i huset: möbler, porslin, handdukar mm. I hallen fanns en lampa som såg ut som en lykta. Den är egentligen väldigt fin, men den gav inte tillräckligt med ljus för hallen så den fick vi byta ut. Den var ju som sagt ändå fin (tycker jag) så bestämde mig för att ta bort själva lampan och använda den som lykta helt enkelt. Blev väldigt nöjd! 


Fick be killen om lite hjälp. Han försökte förklara för mig att den inte kommer funka som lykta, men jag envisades. Så visade det sig att han hade rätt.... Det blev dels för varmt och dels så var det så tätt att ljusen slocknade efter ett tag. Men kom fram till att jag kommer använda mig av såna där LED värmeljus istället. Så! Problemet fixat! 

Planen är att lägga undan den nu med mitt halloween- och höstpynt och att ta fram den igen nästa år. Det kommer bli snyggt!

#1 - - Sara Svensson:

Eftersom inte det funkade med värmeljusen, så hade jag testat med batteridriven slinga el något åt det hållet!! Lycka till!!

Svar: Ja det låter vettigt! :) Tack för tipset!
Julkulan