Svensk vs amerikansk pepparkaksgubbe

Det kan inte bara vara jag som suttit och observerat att vår klassiska pepparkaksgubbe ser annorlunda ut än den man ser på film, eller? Vår har liksom lite bredare axlar medan den amerikanska är rundare.


Vad tycker ni? Vilken är finast- klassisk svensk eller lekfull amerikansk form?

#1 - - Maries strålande jul:

Jag har också funderat på det. Första gångerna jag såg en amerikansk tyckte jag att den var annorlunda kul och söt men jag har alltmer gått "back to basic" när jag bakar pepparkakor och tycker numera att de gamla vanliga är finast.

Svar: Vad kul att höra! Själv bakar jag också med gamla klassiska formen :)
Julkulan

#2 - - Andrea:

Haha jag har aldrig tänkt på det! Men den amerikanska är nog sötare nu när jag ser dem så sida vid sida :)

Svar: Ja den är rätt söt :) Som pepparkakan i shrek :)
Julkulan