Julpyssel och pulkaåkning

Den här helgen var verkligen underbar! Tomtebloss, tredje advent och framförallt en heldag med pyssel, pulka och julfilm tillsammans med min kära syster och hennes familj.

När jag var liten hade vi alltid adventfrukost med familjen. När vi flyttade hemifrån fortsatte vi genom att vi syskon åkte hem till mamma och pappa på adventfrukost. Det hade vi i alla år ända tills pandemin gjorde att vi var tvungna att isolera oss i våra egna hus. Och faktiskt känns det inte som samma sak utan mamma och pappa... I år kom jag och syrran på att vi får ersätta den traditionen med något nytt! Så vi bestämde att vi ska göra olika aktiviteter tillsammans:
Första adventshelgen var vi hos mig och dekorerade pepparkakor, andra adventshelgen var vi hos syrran och bakade lussebullar och så till helgen var det hos mig igen och då var det julpyssel på schemat! 


Vi fick anpassa julpysslet till barnen, men tillsammans har vi sju barn mellan 7 månader och 9 år så det är inte det lättaste.... Men det fick bli att göra Apelsiner med nejlikor och så pyssel med garn och toarullar, mest tomtar men det blev en och annan rymdraket med. 







Vi har haft sån tur med vädret på sistone. Det har legat snö på backen sen slutet av november och i lördags föll det mer 🥰 Så vi klämde in lite pulkaåkning då med. 




Efter detta drack vi glögg och tittade på Ensam hemma. Kan en lördag bli mysigare? 

Nästa helg blir det chocolate bar kväll hos syrran. Det ser jag verkligen fram emot!