Gammaldags julgran

Den tråkigaste dagen på hela året är ju utan tvekan tjugondagknut. Tycker jag iaf. Då måste man plocka ner allt det fina man pyntat och alla ljus och kvar är veckor av mörker och nästan ett år kvar till nästa jul. Men så tänkte jag att jag skulle vilja ändra på den dagens status lite! Pratade med pappa som berättade att när han var liten så hade dom julgransplundring och det lät så mysigt vilket fick mig att undra varför gör vi inte detta längre? Detta i kombination med att jag inte har några julkulor inspirerade mig till att i år ha en gammaldags gran! Jag köpte riktiga stearinljus, hållare och svenska flaggan girlanger från byggfabriken och så har jag piffat ihop pepparkakor, polkagrisar och min favoritjulgodis ferrero rocher som jag tänkte hänga i granen. Blev ganska nöjd med resultatet faktiskt!

2 kommentarer publicerat i julpynt
Taggar: Gammaldags julgran, Julgran, Svenska flaggirlanger
#1 - - Jennie:

Jag tycker att det blev jättefint och kul att (nästan) allt går att äta.

Svar: Tack 😊 😊😊
Julkulan

#2 - - Johanna:

Vad fint! Kul att göra något annorlunda!

Svar: Tack 😊
Julkulan