Julkulan vs Polkagrisar

För många år sedan (2008 tror jag) läste jag en artikel om att göra egna polkagrisar och att det "inte är så svårt" så jag och syrran fick då för oss att testa. Hur svårt kunde det vara liksom? Det gick dåligt. Vi var dåligt förberedda och det slutade med att det rann ut hett socker över hela köket. Man skulle kunna tro att man skulle bli avskräckt av upplevelsen, men icke! Vi förklarade istället krig mot polkagrisarna! Så därför har vi varje år sen dess försökt ge oss på att göra polkagrisar. Efter några år vann vi äntligen kriget och lyckades göra finfina polkagrisar som man dessutom kunde skryta med, men detta året var tyvärr inte ett sånt år.... jag tror att jag var för lugn och säker på att lyckas och därför slappnade jag av och misslyckades. Det blev några polkisar som syns på bilden nedan. Men det mesta blev bara kladd i hela köket och så blev det röda typ brunt för jag kokade lite för länge eller nåt. Sen efter några dagar så började de som vi lyckats med att smälta... skumt. Nästa år. Då jäklar!