Nu slog det mig!

Igår hände det! Den där första riktiga nu-är-det-jul-känslan! Det började med att jag skulle köra hem mammas bil som jag hade lånat. Jag brukar inte lyssna på radio men nu när jag satt i bilen i min ensamhet så satte jag igång radion. Alltså jag fick ju en sån chock! Lugna favoriter spelar julmusik!!! Jag har hållit mig fram tills nu med julmusiken så när det kom igång så blev jag så glad! Alltså tänk er, lyckotårarna sprutade! Så där sitter jag och kör bil och störtbölar. Det lär sett roligt ut för mina medtrafikanter. .. När jag kom fram och klev ur bilen så först slogs jag av att det luktade vinter ute men sen så såg jag det! Grannens julpynt! De har satt upp julbelysningen och det såg magiskt ut! Sen när jag gick in för att lämna nycklarna så satt min mamma, syster och syskonbarn och tittade på polarexpressen! Alltså tårarna sprutade! Så nu är det igång mina vänner! Känslan har kommit! Nu kan jag lyssna på julmusik hela dagarna, i veckan ska pyntet komma upp, julklapparna ska köpas! Osv! Bästa tiden på året!