Höstpynt

Häromveckan var jag iväg och skulle köpa lite grejer på ÖoB och det slutade med att jag köpte lite höstpynt... Det stod inte på listan direkt men väldigt bra att ha ändå! Har köpt nytt hus tidigare i år och då har jag märkt att jag saknar en del pynt och sånt för att göra min lilla stuga till ett hem.

Jag köpte en stor pumpalykta, små prydnadspumpor, orange ljuslyktor, en korg och så en stor trälåda. Ni vet en sån som man samlar alla äpplen i. Jag är verkligen taggad inför hösten nu!

Men innan det blir för kallt har vi en del att fixa på huset.. Jag ska måla lite på huset. Inte hela huset utan bara vindskivor och småpill efter sommarens takläggning. Idag pulade jag lite med detta.

Före och efter bild. Jag har alltså skrapat bort tidigare färg och målat på en strykning. Känns bra, men det tar ju en liten stund sånt här och jag har mer att göra. Innan vintern ska jag bredda parkeringen och fylla på grus, lyfta och bygga dörr till snickarboan, fixa vedställ och ved, öppna upp plats för båten och lite annat smått och gott. Japp. Ska bli kul!