Kitschmas

Har någon annan hört talas om kitschmas? Vad jag förstått (och ni får gärna rätta mig om jag har fel) så är det allt julpynt som är lite over the top och väldigt färggrannt till skillnad från det klassiska röda. Igår var jag på rusta och där hade de massa kitschmas pynt!  






Jag själv gillar klassiskt, men jag gillar också färggrannt med måtta. Tex piff och puff granen på Kalles jul där det är massa olika färger på julgranskulorna och ljusen. 


Vad tycker ni?


#1 - - Jul, Strålande Jul:

Måste nog erkänna att sådant här färgglatt, pastelligt kitch är lite utav min julmardröm, haha. Har inget emot olika färger på julgranskulorna, men då ska det vara lite stil på dem, lite klass så att säga. :)

Svar: ja alltså jag håller med.. gillar åtminstone inte rosa plastgran. .. tycker sådär mycket färg hör mer till påsken. Men lite puff och puff går ju fint 😊
Julkulan

#2 - - Johanna:

Jag älskar klassisk jul och skulle inte blanda in rosa mm här hemma, men nånstans har jag en liten soft spot för kitschmas, vilket var ett nytt men användbart begrepp för mig!

Svar: Ja första gången jag kom över begreppet var tidigare i höst. Mycket användbart 😊 och mycket kluvna känslor 🙈
Julkulan