Julklappstips till mamma, syster, väninnan

Det är inte lätt att hitta på vad man ska köpa ibland och jag tänkte försöka hjälpa till så gott jag kan med lite tips. För mig är den bästa presenten en bok, men det svåra kan vara att veta vilken bok man ska köpa, så här kommer några förslag från författare jag själv lärt känna genom mitt eget skrivande. Extra kul då :)
 
Innan jag börjar vill jag berätta att inlägget inte är sponsrat på något sätt. Detta är bara böcker som jag kommit i kontakt med genom mitt skrivande och som jag själv har eller är intresserad av. Det är en lite blandad kompott så jag hoppas att det finns något som kan passa som julklapp till någon du känner :)
 
Först ut är Gud i Bardolino av Maud Deckmar. Det är som en feelgood men med ett djup, som handlar om att ta tag i livet, göra förändringar och hitta ett nytt sätt att leva. Den passar i främsta hand männskor som är på väg att förändra sina liv och vill läsa om just förändring och hopp. 
 
Klicka på bild för att komma till Adlibris där man kan läsa mer om boken.
 
Nästa bok jag vill tipsa om är boken Vapenlös av Cecilia Ekhem. Det är en spänningsroman och där huvudpersonen lever med kronisk sjukdom. Boken har fått väldigt fina recensioner och passar väldigt bra för den som själv lever med ME eller långtidscovid eller kanske har någon i sin närhet. 
 
Klicka på bilden för att komma till Adlibris där man kan läsa mer om boken
 
 
För den som gillar relationer och kärlek så passar boken Alla mina dejter av Stina Willquist. Det är en relationsroman som handlar om just dejtande. Bra recensioner.
 
Klicka på bilden för att komma till Bokus där du kan läsa mer om boken.
 
Boken Cayenne- en het kärlekshistoria av Josefine Malmer är en bok jag själv har hemma. Lättsam och rolig. Lite Bridget Jones vibbar. För mig som halvgrek är det extra kul för huvudkaraktärens pappa är från Grekland :)
 
Klicka på bilden för att komma till Bokus där du kan läsa mer om boken
 
 
Till den som hellre vill ha en hel feelgoodtrilogi finns denna om familjerna på Soläng av Gunilla Tähti Wigge: Hårmästarens familj, Urmakarens familj och Yogalärarens familj. Goda, lite knasiga böcker med mycket humor och värme.
 
 
För den som uppskattar en bok som berör, och kanske har egna erfarenheter av en våldsam relation eller upplevt en frånvarande förälder finns boken Elvira - Ur min mammas dagbok av Karin Bäck. 
 
Klicka på bilden för att komma till Bokus och läsa mer om boken. 
 
Och sist men inte minst boken Polisen som är mitt livs kärlek skriven av Anna Maria Wikström som är en komplicerad kärlekshistoria. Feelgood som passar bäst kvinnor i ålder 20-50 år. 
 
Klicka på bilden för att komma till Adlibris där du kan läsa mer om boken.
 
0 kommentarer publicerat i Allmänt juligt, Julklappar;
Taggar: Julklappstips, allaminadejter, cayenneenhetkärlekshistoria, elviraurminmammasdagbok, gudibardolino, polisensomärmittlivskärlek, vapenlös, vistoförlag